Несмотря на военные действия и рост цен, украинцы проявляют активный интерес к покупке недвижимости, особенно в новостройках. Аналитики Dim.Ria проанализировали, в каких регионах наблюдается наибольший рост спроса и предложения на новое жилье, а также как изменяются цены от застройщиков.
Ціни на нові квартири
Вартість квадратного метра нового житла варіюється в залежності від регіону. Найбільше збільшення цін спостерігається в столиці (7,5%) та Львівській області (4,9%). В той же час в ряді областей ціни знизилися: в Рівненській області середня ціна за квадратний метр впала на 6,2% до $900, а в Миколаївській — на 4,4% до $661/м².
Де найнижчі ціни
Найменші ціни фіксуються в деяких прифронтових регіонах:
- Сумська область — $576/м²;
- Запорізька область — $588/м²;
- Миколаївська область — $661/м²;
- Чернігівська область — $679/м².
Де найвищі ціни
Київ по-прежньому займає перше місце за цінами: середня вартість квадратного метра в листопаді склала $1427/м². За ним слідують:
- Львівська область — $1 187/м²;
- Закарпатська область — $1 119/м²;
- Дніпропетровська область — $1 112/м²;
- Вінницька область — $1 010/м²;
- Кіровоградська область — $1 090/м².
Попит і пропозиція
В листопаді попит на новобудови серед українців зріс у більшості регіонів. Найбільший інтерес до покупки нового житла спостерігається на заході країни:
- Івано-Франківська область (+23%),
- Волинська область (+20%),
- Львівська область (+20%).
В той же час в деяких східних і південних регіонах зафіксовано зниження попиту, особливо в Миколаївській (-20%) та Одеській (-15%).
Що стосується пропозиції, то в листопаді частка активних відділів продажу новобудов залишилася на рівні 83%. За місяць по Україні було введено в експлуатацію 9 нових будинків на 18 секцій: 10 секцій у Львівській області, 7 у Київській (з них 4 в самій столиці), 1 у Дніпропетровській області.
Раніше повідомлялося, що подорожчання будівельних матеріалів, нестача кадрів і зростання зарплат сприяли збільшенню цін на первинному ринку нерухомості. Геополітичні події, такі як вибори в США та можливе завершення війни, також впливали на оптимізм як покупців, так і забудовників.
